معرفی انواع تبلیغات

 

یکی از مهم ترین گام ها در بازاریابی، انجام تبلیغات حرفه ای است. در سال های اخیر با پیشرفت علم و تکنولوژی ابزارهای تبلیغات نیز دستخوش تغییرات مهمی شده است. با توجه به این که تبلیغات جایگاه مهمی در دیجیتال مارکتینگ دارد، بر آن شدیم تا در این مقاله به بررسی فواید تبلیغات، معرفی ابزار تبلیغات و انواع تبلیغات اینترنتی بپردازیم. اگر شما نیز علاقه مند به این موضوع هستید در ادامه با یادا همراه باشید.

 

تبلیغات چیست؟

 

تبلیغات با هدف برقراری ارتباط با مشتریان و نفوذ در عقاید و احساسات آن ها به بیان یک پیام مشخص در ارتباط با یک محصول و یا خدمات می پردازد. تبلیغات برای این که بتواند در معرض دید مشتری قرار بگیرد نیاز به رسانه دارد. برخی از رسانه های رایج برای انجام تبلیغات عبارتند از: تلویزیون، رادیو و رسانه های آنلاین.

 

فواید تبلیغات

 

فواید تبلیغات

 

فواید تبلیغات در کسب و کارها بر هیچ کسی پوشیده نیست. برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند که تبلیغات تنها در کسب وکارهای بزرگ می تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد. در صورتی که تمام کسب و کارهای بزرگ و کوچک باید از تبلیغات استفاده کنند. برخی از مهم ‌ترین فواید تبلیغات عبارتند از:

 

افزایش حجم فروش:

قطعا اصلی ترین هدف در هر کسب و کاری افزایش حجم فروش است. آگهی باعث می شود تا مشتریان بیشتری با محصولات و یا خدمات شما آشنا شوند. در واقع مهم ترین هدف تبلیغات نیز انتقال مزیت های رقابتی یک محصول به مصرف کنندگان است تا نسبت به خرید آن ترغیب شوند. به همین خاطر در صورت بهره مندی از تبلیغات خلاقانه حجم فروش به صورت چشم گیری افزایش پیدا می کند.

 

کمک به تصویرسازی برند:

یکی از مهم ترین گام های اساسی در برندینگ بهره گرفتن از تبلیغات تجاری است. اگر شما به دنبال این هستید که تصویر برند خود را در ذهن مشتریان  ماندگار کنید باید به سراغ تبلیغات بروید. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که هر گونه تبلیغاتی نمی تواند در تصویرسازی برند موثر باشد، بلکه تنها تبلیغاتی می توانند برای کسب و کار شما مفید واقع شوند که هوشمندانه طراحی شده باشند.

 

انتقال اطلاعات:

یکی از اهداف اصلی تبلیغات انتقال اطلاعات لازم به مخاطبان است. به عنوان مثال اگر مزیت رقابتی شما قیمت پایین و مقرون به صرفه محصولات است باید این داده را در اختیار مشتری قرار دهید. بهترین روش برای انتقال اطلاعات استفاده از تبلیغات است. از این رو تبلیغات باید کاملا هدفمند باشند و بتوانند نظر مشتریان را به خود جلب کنند.

 

گسترش بازار:

بدون تبلیغات عملا هیچ کسب و کاری نمی تواند بازار مناسب برای فروش محصولات و یا ارائه خدمات پیدا کند. تبلیغات به شما این امکان را می دهد که بدون محدود شدن در مرزهای جغرافیایی به دنبال مشتری و کشف بازارهای جدید باشید.

 

همچنین بخوانید: راه های افزایش فروش و جذب مشتری 🤑 (کامل ترین)

 

معرفی انواع تبلیغات اینترنتی

 

معرفی انواع تبلیغات اینترنتی

 

تبلیغات اینترنتی به  تبلیغاتی گفته می شود که در فضای اینترنت انجام می شود. یکی از مهم ترین مزیت های تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی مقرون به صرفه بودن آن است. به عنوان مثال اگر شما بخواهید در راستای تبلیغ کسب و کار خود یک بنر در یکی از محل های پرتردد شهر نصب کنید باید هزینه بسیار زیادی را پرداخت کنید. در حالی که با مبلغ بسیار کمتر می توانید در اینترنت تبلیغات کنید. به همین علت تبلیغات اینترنتی بهترین گزینه پیش رو برای افرادی است که بودجه کافی برای تبلیغات ندارند. تبلیغات اینترنتی انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

 

همچنین بخوانید:  کسب درآمد اینترنتی آسان، مطمئن و بدون سرمایه

 

تبلیغات کلیکی:

در تبلیغات کلیکی شما تنها به ازای کلیک هایی که کاربران بر روی تبلیغات شما انجام می دهند هزینه پرداخت می کنید. در صورتی که تبلیغات کلیکی به صورت هدفمند و بهینه سازی شده طراحی شده باشد بهره وری کمپین به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند. یکی از مهم ترین مزیت های تبلیغات اینترنتی کلیکی این است که شما با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید استفاده از این تبلیغات رو شروع کنید.

 

تبلیغات همسان:

یکی از روش های تبلیغات اینترنتی که به کمک کسب و کارها می آید تبلیغات همسان است. تبلیغات همسان در واقع در سایت هایی انتشار پیدا می کنند که با ساختار و ظاهر آن ها مشابهت دارند. با توجه به این که تبلیغات همسان به صورت یک عکس و یا تیتر جذاب به کاربران پیشنهاد داده می شوند عملا برای آن ها هیچ مزاحمتی ایجاد نمی کنند. طبق تحقیقات انجام شده تبلیغات همسان نسبت به سایر تبلیغات اینترنتی توجه افرادی بیشتری را به خود جلب می کند و باعث افزایش آگاهی از برند می شود. همچنین  خرید در تبلیغات همسان به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

 

تبلیغات بنری:

یکی از انواع تبلیغات اینترنتی نسبتا رایج تبلیغات بنری است. در این روش یک بنر تبلیغاتی جهت معرفی محصول و یا خدمات شما در اندازه های استاندارد در وب سایت های مختلف نشان داده می شود. بازدیدکنندگان سایت برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی بنرها کلیک می کنند و به سایت آگهی دهنده لینک می شوند.

 

رپرتاژ آگهی:

یکی از انواع جدید تبلیغات خلاقانه رپرتاژ آگهی است. رپرتاژ آگهی در واقع محتوایی هدفمند است که با هدف تبلیغ تهیه شده است. اما مهم ترین ویژگی رپرتاژ آگهی این است که تبلیغ به صورت غیر مستقیم انجام می شود و حالت تهاجمی ندارد.

اما نکته بسیار مهم که باید در مورد رپرتاژ آگهی به آن توجه داشت این است که رپرتاژ آگهی باید کاملا حرفه ای تهیه شود زیرا در غیر این صورت دستیابی به نتایج مطلوب، محال خواهد بود. مهم ترین فاکتور موفقیت برای تهیه رپرتاژ آگهی شناخت مخاطب هدف است.

 

تبلیغات پاپ آپ:

تبلیغات پاپ آپ یکی از انواع تبلیغات اینترنتی است که با هدف افزایش بازدید از وب سایت ها طراحی می شوند. پاپ آپ ها در واقع پنجره های خود بازشویی هستند که هنگام باز کردن یک صفحه وب برای کاربران نمایش داده می شوند. البته با توجه به این که این تبلیغات بدون رضایت کاربران  به نمایش در می آید در اغلب موارد آزار دهنده هستند. البته برخی نوارهای ابزار اینترنتی وجود دارند که نصب آن ها از نمایش پیش فرض پاپ آپ ها جلوگیری می کند. به همین علت در صورتی که به دنبال تبلیغات اینترنتی و بازاریابی حرفه ای هستید بهتر است اولویت شما برای تبلیغات، تبلیغات پاپ آپ نباشد.

 

تبلیغات ساید بار:

ساید بار به قسمت های کناری یک سایت گفته می شود. اغلب سایت ها دو ساید بار در سمت راست و چپ خود دارند. یکی از راه های بسیار مناسب برای تبلیغات تجاری تبلیغات ساید بار است. در این روش تبلیغات شما در برخی و یا تمام صفحات سایت در قسمت سایدبار قرار داده می شود. در صورتی که سایت شما وردپرسی باشد برای ایجاد تبلیغات در سایت بار دانلود برخی از افزونه های مربوط و نصب آن ها است.

 

همچنین بخوانید: آموزش و نمونه هدف گذاری و برنامه ریزی موفق

 

 معرفی بهترین تبلیغات  اینترنتی

 

معرفی بهترین تبلیغات  اینترنتی

 

 در بخش قبلی به معرفی انواع تبلیغات اینترنتی پرداختیم، اما در ادامه می خواهیم یکی از محبوب ترین روش های تبلیغات اینترنتی را به شما معرفی کنیم. تبلیغات در جستجوگر گوگل در حال حاضر یکی از انواع تبلیغات تجاری است که بیشترین تاثیر را دارد و شما می توانید در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود از آن استفاده کنید.  در این روش تبلیغات شما، در نتایج جستجوی گوگل قرار می گیرد و امکان کلیک خوردن لینک هایتان بیشتر می شود.

از آن جایی که تبلیغات شما در نتایج جستجوی کلمات کلیدی مورد نظرتان به کاربران نمایش داده می شوند شما شانس بیشتری برای هدایت مشتریان واقعی به وب سایت خود دارید. همچنین این روش نسبت به سایر روش های تبلیغات اینترنتی بسیار مقرون به صرفه است. زیرا هر زمانی که تبلیغ شما کلیک بخورد و بازدیدکننده به وب سایت شما مراجعه کند، هزینه آن را به موتورهای جستجوگر گوگل پرداخت می کنید.

 

همچنین بخوانید: تکنیک های جلب اعتماد مشتری 

 

معرفی بهترین تبلیغات محیطی

 

به روش های تبلیغاتی که در گرافیک محیط شهری انجام می شود، تبلیغات محیطی گفته می شود. این تبلیغات نقش بسزایی در بهبود آگاهی از برند در اذهان عمومی دارند. بهترین مکان ها برای اجرای تبلیغات محیطی سطح زمین، ایستگاه های مترو و اتوبوس، پشت درها و ... است. با توجه به این که تبلیغات محیطی در اغلب موارد در محیط های معمول انجام می شود، ممکن است نتوانند توجه بالایی را به خود جلب کنند. یکی از بهترین فاکتورهای موفقیت در این روش اجرای تبلیغات در موقعیت های مکانی غیر مرسوم با شیوه های اجرایی متفاوت است. البته در کنار توجه به مکان تبلیغ باید مواردی مانند اندازه و حجم متن و خوانایی آن نیز در نظر گرفته شود.

 

همچنین بخوانید: پرسودترین روش های کسب درامد از طریق تولید محتوا

 

معرفی ابزارهای تبلیغاتی

 

اگرچه سال ها قبل ابزارهای تبلیغاتی بسیار محدود بودند اما در حال حاضر ابزارهای متفاوتی برای انجام تبلیغات تجاری وجود دارند. برخی از ابزارهای تبلیغاتی موثر عبارتند از:

 

بیلبورد:

یکی از شناخته شده ترین ابزارهای تبلیغاتی بیلبورد است. بیلبوردها به دلیل داشتن ابعاد بزرگ و قرار گرفتن در مکان های پر تردد می توانند توجه زیادی را به خود جلب کنند. مخاطبان اصلی بیلبوردها در اغلب موارد سرنشینان خودرو هستند. یکی از مهم ترین نکاتی که باید در طراحی بیلبورد مورد توجه قرار بگیرد ساده نویسی است. استفاده از فونت های ریز و انتخاب پیام های پیچیده می تواند اثر بخشی بیلبورد را به طور چشم گیری کاهش دهد.

 

لمپوست بنر:

لمپوست بنر یکی از ابزارهای جدید در حوزه تبلیغات است. لمپوست بنر از میله های مستطیل شکل در اندازه های یک در سه متر ساخته شده است. محتوای تبلیغاتی که بر روی لمپوست بنر چاپ می شود توسط دستگاه های مخصوص تهیه می شود. با توجه به این که هزینه این ابزار نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی ارزان تر است طیف وسیعی از افراد می توانند از آن استفاده کنند.

 

رسانه های جمعی:

یکی از ابزارهای قدرتمند برای تبلیغات تجاری، تبلیغات در رسانه های جمعی مانند رادیو و تلوزیون است. البته توجه به این نکته ضروری است که هزینه تبلیغات در رسانه های جمعی نسبتا بالا است اما می تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

 

پیامک:

قطعا یکی از کم هزینه ترین ابزارهای تبلیغاتی، پیامک است.  البته انتخاب شیوه ارسال پیامک در هزینه تبلیغات پیامکی بسیار موثر است. برخی از شیوه های رایج ارسال پیامک عبارتند از: ارسال پیامک انبوه، ارسال پیامک با تعیین کد پستی، ارسال پیامک هوشمند و زمان بندی شده و ...

 

وسایل نقلیه پر تردد:

بدون شک وسایل نقلیه پر تردد مانند تاکسی ها و اتوبوس های بین شهری را می توان در دسته ابزارهای بسیار تاثیر گذار تبلیغات قرار داد. نصب کردن برچسب های تبلیغاتی بر روی بدنه آن ها می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش محصولات داشته باشد.

 

بهترین های تبلیغات مجازی

 

بهترین های تبلیغات مجازی

 

همان طور که قبلا اشاره کردیم تبلیغات مجازی انواع مختلفی دارند و شما باید متناسب با کسب وکار خود بهترین آن ها را انتخاب کنید. در حال حاضر بهترین بستر برای تبلیغات مجازی شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام است. اما نباید فراموش کرد که بهترین ابزار برای تبلیغات همواره داشتن یک وب سایت است. داشتن یک وب سایت به کاربران شما نشان خواهد داد که برند شما بسیار معتبر است. کافی است به کسب و کارهای بزرگ نگاهی کنید، تمام آن ها برای تبلیغات مجازی خود از وب سایت استفاده می کنند.

البته برای این که بتوانید از طریق وب سایت به اهداف تبلیغاتی خود برسید باید روی سئو وب سایت خود کار کنید تا بتوانید توجه گوگل و کاربران را به خود جلب کنید. تبلیغات همزمان در وب سایت و شبکه های اجتماعی می تواند تاثیر چشم گیری در کسب و کار شما داشته باشد.

 

همچنین بخوانید: 25 روش برای افزایش فالوور واقعی رایگان برای اینستاگرام

 

چطور خلاقانه تبلیغ کنیم

 

یکی از سوالات رایج افرادی که به دنبال انجام تبلیغات تجاری جهت معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان هستند این است که چگونه ایده های تبلیغاتی خلاقانه ایجاد کنیم؟ در ادامه بعضی از تکنیک های تبلیغاتی را به شما معرفی می کنیم.

 

به محیط اطراف خود توجه کنید:

اگر می خواهید که ایده های خلاقانه بیابید کافی است به محیط اطراف خود توجه کنید. از پنجره بیرون را نگاه کنید و یا در خیابان راه بروید. هر چیزی که می بینید می تواند یک ایده بکر برای شما باشد. گوش هایتان را تیز کنید به صداها گوش دهید. تمام چیزهایی را که به نظر جالب می آید در یک دفترچه یادداشت کنید. مطمئن باشید که هر کدام از آن ها می تواند یک ایده برای تبلیغات اینترنتی باشد.

 

تبلیغات اینترنتی برندهای معروف را نگاه کنید:

ما به شما نمی گوییم که تقلید کنید اما به دنبال الهام گرفتن باشید. تا جایی که می توانید نمونه های موفق تبلیغات تجاری را نگاه کنید. ببینید چه چیزی آن ها را برای مشتریان محبوب کرده است؟ آن ها را ارزیابی کنید و نکات قوت آن ها را مشخص کنید. سپس می توانید با الهام گرفتن از آن ها برای خود یک استراتژی معین کنید.

 

همچنین بخوانید: بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ چیست؟

 

احساسات مخاطبان را برانگیخته کنید:

نکته مشترک تمام تبلیغات موفق این است که توانسته اند عواطف و احساسات مخاطبان خود را تحریک کنند. شما باید با استفاده از ابزارهایی که در دست دارید به دنبال بیدار کردن احساسات مخاطبان هدف خود باشید. به عنوان مثال اگر هدف شما تبلیغ یک محصول لاغری است می توانید با هدف گرفتن عوارض چاقی احساس ترس را در افرادی که اضافه وزن دارند ایجاد کنید. مطمئن باشید که آن ها برای رفع این احساس به دنبال یک راه کار خواهند بود و آن چیزی جز محصول شما نخواهد بود.

 

مشکلی را حل کنید:

اگر به دنبال یک سناریو برای تبلیغات اینترنتی محصول خود هستید بهتر  است به دنبال ایده ای باشید که نشان دهد محصول شما یک مشکل و یا یک نیاز را رفع می کند. شما هر چقدر بتوانید آن مشکل را بزرگتر جلوه کنید بهتر خواهید توانست محصول خود را به عنوان یک راه حل مناسب معرفی کنید.

 

همچنین بخوانید: معرفی و خلاصه کتاب ثروتمندترین مرد بابل

 

چند نمونه از بهترین تبلیغات

 

اگر چه نمونه های بسیار زیادی وجود دارند که از آن ها می توان به عنوان نمونه های خوب تبلیغات یاد کرد اما در ادامه ما تنها به تعدادی از تبلیغات اشاره می کنیم که نقش پر رنگی در برندینگ محصولات داشته اند.

 

  1. مارلبورو

مارلبورو

شعار تبلیغاتی: انسان مارلبورویی

شرکت مارلبورو سبک زندگی افراد را مورد هدف قرار داد و در کمپین های تبلیغاتی خود بر روی این موضوع مانور داد. آن ها نشان دادند که تمام افرادی که به دنبال آزادی هستند و می خواهند فرد قدرتمندی باشند باید به یک انسان مارلبورویی تبدیل شوند. آن ها به تصویر کشیدن یک زندگی ایده آل استفاده از سیگار مارلبورو را به یک لذت بسیار شیرین تبدیل کردند.

 

  1. نیوا

نیوا

شعار تبلیغاتی: از پشتت مراقبت کن Protect Your Back

شرکت نیوا برای تبلیغ محصول ضد آفتاب خود بسیار خلاقانه عمل کرد. مشتریان هدف در این کمپین افرادی بودند که در سواحل خلیج فارس شنا می کردند و یا در ساحل در حال آفتاب گرفتن بودند. بیلبورد نیوا در دریا و با سنگ ها و مرجان های دریایی درست شده بود و توانست توجه افراد بسیار زیادی را به خود جلب کند. البته نیوا برای این که بتواند افراد بیشتری را به استفاده از این محصول علاقه مند کند در انتها به شناگران و یا افرادی که در ساحل حضور داشتند کرم ضد آفتاب هدیه داد.

 

جمع بندی

در این مقاله به معرفی انواع تبلیغات در دنیای بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ پرداختیم. با توجه به این که ابزارهای تبلیغاتی هر روز در حال تغییر هستند اگر شما نیز می خواهید نبض بازار را در دست بگیرید باید به روز باشید و خلاقانه عمل کنید. بهترین تبلیغی که تا به امروز نظر شما را جلب کرده است مربوط به کدام محصول بوده است؟ از نظر شما بهترین تبلیغ در داخل ایران مربوط به کدام شرکت است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

مقالات پیشنهادی یادا:

افکار چگونه مثبت داشته باشیم؟

بهترین راه های افزایش اعتماد به نفس 

بیوگرافی جف بیزوس، بنیانگذار شرکت آمازون

چگونه پولدار شویم؟ راه ­هایی که باید بدانید

معرفی و خلاصه کتاب بیندیشید و موفق شوید اثر ناپلئون هیل