راهکار ها و دستیابی به آرامش درون

 

دستیابی به آرامش درون، رویا هزاران ساله انسان ها است. شناخت آرامش درون و راه های رسیدن به آن در هر اقلیمی از جهان متفاوت است. چرا که خواه ناخواه، اقلیم، خانواده، شرایط جغرافیایی و مذهب در راه رسیدن به آرمش درون تاثیرگذار خواهند بود.

واقعیت عجیبی در جهان ذهنِ ما حکم فرماست. باور کنیم یا نه، عوامل بسیاری از ژنتیک تا جغرافیا زندگی، در آراش روح و ذهن ما دخیل هستند. رهایی از هر نوع وابستگی ذهنی و عاطفی، شاید ساده ترین راهکار برای دستیابی به آرامش درون تلقی می شود.

با یادا همراه باشید.

 

انسان های آرام قطعا از زندگی لذت می برند. آرامش درون رویایی دست یافتنی است. رویایی که هرگز نمی توان آن را نادیده گرفت. بسیاری از انسان ها در مواجهه با مشکلاتی خفیف یا شدید، واکنش های تندی را از خود بروز می دهند.

واکنش هایی که نه تنها ترکش های آن دیگران را نیز آزرده خاطر می کند، بلکه نشانه ای از عدم آرامش روحی این افراد نیز هست. آرامش درون، انسان را از گزند آسیب های گوناگون در امان می دارد.

انسان آرام و صبور در برخورد با مشکلات و موانع زندگی، بهترین تصمیم ممکن را خواهد گرفت. وین دایر معتقد است که : داشتن ذهنی که برای هر نوع اتفاقی آماده و آزاد است، بهترین تعریف برای آرامش درون تلقی می گردد.

ذهن آرام در مواجهه با یک شکست یا اتفاق تلخ و حساس، از قید هر نوع شرط و محدودیتی آزاد است. ذهن آرام، فضایی امن را برای تمامی احتمالات ممکن فراهم می نماید. فضایی که در آن بدون هیچ گونه دلبستگی، می توان شاهد خودنمایی هر ایده و احتمالی بود!

 

موثرترین سبک زندگی برای رسیدن به آرامش کامل ذهنی

 

موثرترین سبک زندگی برای رسیدن به آرامش کامل ذهنی

 

مثبت اندیش باشید. مثبت اندیشی موثرترین راهکار برای دستیابی به آرامش درون است. نگاه مثبت به اتفاقات، رخداد ها و حوادث از جمله تکنیک های فوق العاده موثر برای کاهش استرس و افزایش توانمندی های فکری و روحی است.

راز زندگی شاد و آرامش بی حد حصر، تنها در ایجاد تعادل میان عادات و آرزو ها نهفته است. از عادت های نادرست دست بردارید. زندگی تان را به عادات واگذار نکنید و برای ایجاد تعادل میان آرزو ها و عادات خود تلاش کنید.

آرامش درون ناجی موفقیت های بزرگ زندگی انسان ها است. آرامش تنها اتفاقی است که در صورت رخ دادن آن، نباید نگران بود. تعادل میان رویاهای زندگی و عادت های تکراری، همواره می تواند نوید بخش جهانی تازه و سرشار از آرامش باشد.

سکوت را تمرین کنید. در سکوت، گنج هایی ارزشمند نهفته است که تنها اندکی از انسان ها موفق به کشف آن خواهند شد. سکوت سرشار از ناگفته هایی است که نیازی به بیان آن ها نیز احساس نمی گردد.

آرامش کامل ذهن با ایجاد احساس تعلق به جهان، خانواده و دوستان به بهترین شکل ممکن ایجاد می گردد. انسان همواره به تعلق خاطر داشتن علاقه مند بوده و این امر در قرن بیست و یکم نیز هم چنان پابرجاست!

اطرافیان ما بازیگران نقش اول قصه زندگی ما هستند. تاثیر حضور یا عدم حضور دیگران در زندگی، غیر قابل انکار است. این که در کجا و کنار چه انسان هایی زندگی می کنیم، در آرامش درون ما موثر خواهد بود.

 

همچنین بخوانید: چطور خواب راحتی داشته باشیم؟

 

اسرار واقعی رسیدن به آرامش درون _ تعریف آرامش

 

تعریف آرامش، تعریف حرکتِ خودرویی است که هرگز مسیر خود را به چپ یا راست منحرف نمی کند. انسانی که همواره در برخورد با منازعات فردی یا جمعی، مرکز را هدف قرار می دهد و با تسلطی وصف ناپذیر، تمام توان خود را برای حل مشکل به کار می گیرد، معرّف خوبی برای آرامش است.

آرامش روحی و روانی نتیجه تکرار و تمرین مداوم است. آیا تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که چرا دچار مشکلات روحی یا درونی می شوید ؟ آیا شما از مشکلات خود قدرتمند تر هستید ؟ ترس و محدودیت چه جایگاهی در ایجاد مشکلات شما دارند ؟

مهم ترین اسرار آرامشِ درون در حذف قضاوت های فردی نهفته است. از قضاوت در رابطه با اینکه که هستید و چرا اینگونه هستید دست بردارید. خود را بشناسید و برای این شناخت صبوری کنید.

بلیز پاسکال (دانشمند معروف) می گوید : عدم توانایی نشستن بی سر و صدا در یک اتاق، عامل تمامی بدبختی های انسان است. تمرین آرامش، افکار مثبت و مثبت اندیشی در صورت تداوم به یک عادت فوق العاده موثر در زندگی تبدیل خواهد شد.

آرامش درون ارتباط مستقیمی با خویشتن داری، به عنوان یک قانون تعریف شده برای سبک زندگی آرام دارد. گسترش عشق و شادی بی حد و حصر در زندگی، مستلزم به کارگیری صحیح تمامی راز های آرامش درون است.

 

همچنین بخوانید: 15 راهکار تاثیر گذار برای کاهش استرس و اضطراب

 

10 راز فوق العاده برای به دست آوردن آرامش

 

10 راز فوق العاده برای به دست آوردن آرامش

 

ما آدم ها حتی گاهی در انتخاب مسیر زندگی نیز دچار اشتباهاتی مکرر می شویم. آرامش ذهن یکی از پیامد های انتخاب درست زندگی است. آرامش فکری گنج با ارزشی است که برای به دست آوردن آن حذف بسیاری از عادت های نادرست باید در اولویت قرار گیرد.

10 راز فوق العاده که برای رسیدن به آرامش کامل روحی قطعا به شما کمک خواهد کرد، عبارت اند از :

  1. تمرین پذیرش اتفاقات ناگوار
  2. تمرین نظافت شخصی و نظافت محیطِ اطراف
  3. تمرین مدیتیشن
  4. تمرین عشق نسبت به دیگران
  5. تمرین مثبت اندیشی
  6. تمرین تحمل حوادث
  7. تمرین ورزش و طبیعت گردی
  8. تمرین شنیدن اصوات دلنشین
  9. تمرین صداقت با خود و دیگران
  10. تمرین لبخند

 

1. پذیرش اتفاقات ناگوار در زندگی

 

روبرو شدن با اتفاقات ناگوار در زندگی و پذیرش این اتفاقات نقش مهمی در به دست آوردن آرامش درونی دارد. پذیرش اتفاقات ناگوار در زندگی یکی از مهم ترین فرمول های آرامش محسوب می شود.

اگر میخواهیم چگونه خوشبخت شدن و رسیدن به آرامش را در سریع ترین زمان ممکن یاد بگیریم، باید از دریچه ای دیگر به اتفاقاتِ پیرامون خود نگاه کنیم.

 

همچنین بخوانید: رفع خجالتی بودن با نکات تاثیر گذار از بین بردن خجالت

 

2. رعایت نظافت شخصی و تاثیر آن بر آرامش روح

 

رعایت نظافت شخصی و تاثیر آن بر آرامش روح

 

رعایت نظافت شخصی به عنوان یکی از از مهمترین تکنیک های رسیدن به آرامش در صورت تداوم می تواند نقش مهمی در امنیت روحی و جسمی داشته باشد. بهداشت فردی نوعی آرامش روانی را در ذهن ایجاد می کند، که همین امر پیش نیازی برای خوشبختی است.

 

همچنین بخوانید: 10 راز شگفت انگیز برای زیبایی صورت بانوان

 

3. رسیدن به آرامش با تمرین مدیتیشن

 

تمرین مدیتیشن یکی از راه های صد در صد قطعی برای رسیدن به آرامش است. کاهش میزان استرس در بدن و دفع امواج منفی با تمرین مدیتیشن، اتفاق ساده ای است که باید به آن اشاره کرد.

از بهترین تمرین های مدیتیشن می‌توان به حالت صاعقه، حالت ساده نشستن، حالت کشش کامل پشت، حالت نشستن روی پاهای از هم باز، حالت پاهای روی دیوار و حالت نشستن بچه اشاره کرد.

 

همچنین بخوانید: خشم چیست؟ بهترین روش ها برای کنترل خشم

 

4. عشق ورزیدن به دیگران راهی برای رسیدن به آرامش

 

عشق ورزیدن به دیگران راهی برای رسیدن به آرامش

 

در بین بسیاری از تکنیک های رسیدن به آرامش می توان به عشق ورزی نسبت به دیگران نگاهی ویژه داشت. عشق ورزیدن نسبت به دیگران، احساس عمیقی را در فرد ایجاد می‌کند. که این احساس به طور مستقیم با آرامش و دفع استرس ارتباط دارد.

 

همچنین بخوانید:  بهترین راهکار ها برای درمان تنبلی، بی حوصلگی و سستی

 

5. مثبت اندیش باشید

 

مثبت اندیشی یک راز فوق العاده در رسیدن به آرامش روحی و جسمی است. مثبت اندیشی هم چنین یک روش رایگان برای جذب حداکثری اعتماد به نفس و سلامت روانی است. جذب امواج مثبت قطعا نقش مهمی در رفع مشکلات و استرس های روزمره دارد.

 

همچنین بخوانید: بهترین راه های افزایش اعتماد به نفس

 

6. تمرین رو به رو شدن با حوادث و ساخت فرصت های جدید

 

تمرین تحمل حوادث و ساخت فرصت از محدودیت از جمله فنون قوی و موثر برای دستیابی به آرامش محسوب می شود. با ساخت فرصت‌های جدید از محدودیتی به نام حوادث، نه تنها راه رسیدن به آرامش بلکه راه ساخت موفقیت های پی در پی نیز هموار می شود.

روبرو شدن با حوادث جدید معنایی جز ساخت فرصت های جدید ندارد.

 

7. تمرین طبیعت گردی و گردشگری

 

تمرین طبیعت گردی و گردشگری

 

گشت و گذار در طبیعت یا به عبارتی طبیعت گردی، روشی فوق العاده تاثیر گذار برای رسیدن به آرامش است. گردشگری در طبیعت جزء مهم ترین رازهای آرامش روحی و جسمی است. طبیعت روح انسان را تازه تر می کند، این یک اتفاق ساده نیست.

 

8. گوش دادن به موسیقی و صوت های دلنشین

 

موسیقی، صوت دلنشینی است که ارتباط مستقیمی با آرامش روحی و جسمی انسان ‌ها دارد. گوش دادن به یک صوتِ زیبا می تواند حتی در بهبود رفتار و خلق و خو فردی و اجتماعی نیز تاثیرگذار باشد.

از فواید مهم گوش دادن و شنیدن موسیقی می توان به تاثیر حداکثری آن در آرامش ذهنی اشاره کرد.

 

همچنین بخوانید: چگونه پولدار شویم؟ راه ­هایی که باید بدانید

 

9. صداقت و راستگویی به آرامش روحی شما کمک می کند!

 

صداقت و راستگویی به آرامش روحی شما کمک می کند!

 

تمرین صداقت و راستگویی می تواند باعث شادی روح و روان انسان شود. صداقت و تمرین مداوم راستگویی حتی موجب کم رنگ شدن احساس گناه و تنش های روحی در انسان می شود.

راستگویی و صداقت می‌تواند ذهن را از جنجال‌های متعدد نجات دهد.

 

10. لبخند زدن یک راه ساده برای آرمش روحی

 

لبخند زدن و تمرین لبخند از تاثیرگذار ترین روش ها برای دستیابی آرامش روحی و جسمی است. لبخند زدن می تواند یکی از مهم ترین اصول برای داشتن زندگی آرام و بدون دغدغه باشد. یادگیری ترفندهای خندیدن و به کارگیری این ترفندها تاثیر شگفت انگیزی در کاهش اضطراب، افزایش امید به زندگی و آرامش روانی دارد.

آرامش روحی حس ایده آلی است که تجربه آن به صورت مکرر در زندگی طی تمامی ساعات و روز های سال عموما غیر ممکن است. اما برای رسیدن به حداکثر میزان آرامش درون، تمرین هر یک از راز های ناگفتهِ گفته شده، ضروری است.

مسیر درست زندگی تان را انتخاب کنید. شما هرگز مجبور به تحمل یا انتخاب یک اشتباه تکراری نیستید. بدانید و آگاه باشید که با انتخاب مسیر درست زندگی، همواره شاهد موفقیت هایی اعجاب انگیز خواهید بود.

زندگی کردن در لحظه را فراموش نکنید. لحظه کنونیِ زندگی، تمام آن چیزی است که از دنیا به شما ارث رسیده است. حافظ این ارث ارزشمند و گران بها باشید و به هیچ قیمتی این گنج را به گذشته یا آینده نفروشید.

 

نتیجه‌گیری :

جدی نگیرید!

باور کنید که هیچ چیز آنقدر جدی نیست. زندگی شوخی خنده داری است که تنها انسان های باهوش آن را درک می کنند. باهوش باشید و این باور را در ذهن و روح خود تقویت کنید، که زندگی جدی نیست.

حس رسیدن به هدفی بزرگ، از جمله احساسات فوق العاده موثر در زندگی است. هدفی مشخص را برای خود انتخاب کنید و لحظه های زندگی تان را برای رسیدن به این هدف تعیین شده، ترسیم کنید.

شجاعت کلید طلایی پیروزی شما است. فراموش نکنید که آرامش درون یکی از پیامد های تقویت حس شجاعت در زندگی است. باید بدانید که ما انسان ها معمولا به چیز هایی فکر می کنیم و نگران اتفاقاتی هستیم که معمولا هرگز رخ نمی دهند.

پس کم تر نگران آینده ای باشید که تجربه آن قطعی نیست!

برای رسیدن به آرامش درون، مقاوم باشید. در برابر احساس گناه، خطا و تردید های پی در پی زندگی، مقاومت کنید. مقاومت ناشی از فکر، شما را به یک انسان شجاع و قدرتمند تبدیل خواهد کرد.

 

مقالات پیشنهادی یادا:

معرفی و خلاصه کتاب ثروتمندترین مرد بابل اثر جورج سمیویل کلاسون

موثرترین راهکارها برای تقویت حافظه و افزایش یادگیری

معرفی و خلاصه کتاب قورباغه ات را قورت بده اثر برایان تریسی

12 مورد از بهترین راه ها برای افزایش تمرکز و دقت

معرفی و خلاصه کتاب "پدر پولدار پدر بی پول" اثر رابرت کیوساکی