راه های جلب اعتماد مشتری برای فروش محصول

 

آیا شما می دانید که بهترین راه برای افزایش فروش محصول، جلب اعتماد مشتری است؟ واقعیت این است که مشتری تا زمانی که به فروشنده و یا عرضه کننده اعتماد نداشته باشد، هرگز خرید نخواهد کرد.

ما در حال حاضر با مصرف کننده ای روبرو هستیم که به شدت تبلیغ زده است و نسبت به قبل آگاه تر شده است.  آن ها به دنبال خرید بهترین جنس با بهترین قیمت هستند. پس شما اگر به دنبال افزایش مشتری هستید باید تکنیک های جلب اعتماد مشتری را نیز یاد بگیرید. مهم ترین راز موفقیت صاحبان کسب و کارهای بزرگ هم همین بوده است. آن ها هرکاری را برای اعتماد سازی مشتریان خود انجام داده اند.

اگر شما نیز می خواهید در فروش خود افزایش داشته باشید در این مقاله با یادا همراه باشید. چرا که می خواهیم در مورد روش های جلب اعتماد مشتری با شما صحبت کنیم.

 

1. هرگز به فکر فریب دادن مشتری نباشید

 

اصلی ترین راز جلب اعتماد مشتری صادق بودن است. شاید سال ها قبل اغراق در مورد کیفیت محصولات می توانست کارساز باشد اما در حال حاضر پاسخگو نیست. شما نمی توانید با فریب دادن مشتری، فروش خود را افزایش دهید.

همواره سعی کنید با مشتری صادق باشید. مطمئن باشید او ارزش این کار شما را به خوبی درک خواهد کرد. شما می توانید در مورد نقاط قوت محصولات خود صحبت کنید اما هرگز دروغ نگویید. زیرا با فریب دادن مشتری شاید یکبار او را به خرید ترغیب کنید اما برای همیشه مشتری را از دست خواهید داد.

 

2. به صورت مداوم از مشتریان خود نظر سنجی کنید

 

به صورت مداوم از مشتریان خود نظر سنجی کنید اعتماد مشتری

 

یکی از بزرگترین اشتباهات فروشندگان مبتدی این است که بزرگترین موفقیت خود را در فروش محصول می دانند و برای بعد از آن هیچ برنامه ای ندارند. شما باید به مشتری نشان دهید که تنها هدف شما فروش نبوده است. از روش های مختلف نظر مشتریان را در مورد محصول جویا شوید. این کار یکی از بهترین راه کارها برای اعتمادسازی مشتریان است.

از طرف دیگر بوسیله نظرسنجی می توانید نکات قوت و ضعف محصول و یا خدمات خود را شناسایی کنید و برای بهبود آن ها برنامه ریزی کنید. روش های مختلفی برای نظر سنجی وجود دارد که استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از نمونه­ های رایج آن است.

 

3. همیشه در دسترس باشید

 

ذهن مشتریان قبل از خرید و بعد از خرید ممکن است درگیر سوالاتی باشد. به عنوان مثال در مورد چگونگی استفاده از محصول نیاز به راهنمایی داشته باشند. یکی از بهترین روش های جلب اعتماد مشتری این است که راه های ارتباطی خود را با مشتریان تقویت کنید.

برخی از افراد فکر می کنند که گذاشتن وقت و انرژی برای این کار بیهوده است. در حالی که کافی است به تیم های پشتیبانی کسب و کارهای موفق نگاهی کنید. آن ها متخصص ترین و مجرب ترین نیروهای خود را برای این قسمت استخدام می کنند. اگر شما همواره در کنار مشتری خود باشید نه تنها او را به یک مشتری وفادار تبدیل خواهید کرد بلکه یک گام بسیار بزرگ در راستای برند سازی برخواهید داشت.

 

همچنین بخوانید: راه های افزایش فروش و جذب مشتری 🤑 (کامل ترین)

 

4. کالا و محصولات خود را ضمانت کنید

 

کالا و محصولات خود را ضمانت کنید اعتماد سازی

 

اگر شما آنقدر به محصولات خود اعتماد ندارید که آن را ضمانت کنید، چرا انتظار دارید دیگران به آن اعتماد کنند و محصول شما را بخرند؟ واقعیت این است که مشتریان همواره ترس از خرید دارند. فرقی نمی کند که برای آن چه مقدار پول می پردازند. شما باید با ضمانت کردن کالا به آن ها کمک کنید که از این مرحله گذر کنند.

شما کافی است به مشتری های خود بگویید که جهت آسودگی خاطر شما مشتریان عزیز، ما کیفیت و اصالت کلیه کالاهای خود را تضمین می کنیم تا تاثیر اعجاب انگیز آن را در افزایش فروش خود ببینید.

 

همچنین بخوانید: بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ چیست؟

 

5. به زبان بدن خود دقت کنید

 

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه کنید، زبان بدنتان است. حرکات اضافه دست و پا می تواند مشتری را از خرید منصرف کند. سعی کنید لبخندی ملایم به لب داشته باشید تا اعتماد مشتری را به خود جلب کنید. از آن جایی که چشمان شما نشان دهنده نیت درونی شما هستند همواره سعی کنید با مشتری ارتباط چشمی برقرار کنید. گاهی با حرکت سر گفته های او را تایید کنید و خودتان را نسبت به پرسش های مشتری علاقه مند نشان دهید.

از طرف دیگر حواستان به شانه هایتان باشد. هرگز پشت خود را خم نکنید. کشیده و صاف بایستید. در غیر این صورت تاثیر مثبتی بر روی دیگران نخواهید گذاشت. اگر تا به امروز به زبان بدن خود دقت نکرده باشید شاید از این به بعد کمی دشوار باشد. اما مطمئن باشید با کمی تمرین از پس آن برخواهید آمد.

 

6. خودتان باشید

 

برای جلب اعتماد مشتری نیازی نیست که رفتار فرد دیگری را تقلید کنید. سعی کنید خودتان باشید. فکر کنید مشتری یکی از آشنایان شما است و شما می خواهید اطلاعاتی را در اختیار او قرار دهید. از کلمات پیچیده و عبارات طولانی استفاده نکنید. برخی از فروشندگان آنقدر در نقش فروشندگی خود فرو می روند و در خرید اصرار می کنند که مشتری ها فرار را بر قرار ترجیح می دهند. اجازه دهید مشتری با شما راحت باشد. این کار باعث خواهد شد تا مشتری احساس امنیت بیشتری داشته باشد.

 

همچنین بخوانید:  کسب درآمد اینترنتی آسان، مطمئن و بدون سرمایه

 

7. حرفه ای باشید

 

حرفه ای باشید اعتماد سازی مشتری

 

مشتریان در صورتی به شما اعتماد خواهند که به این باور برسند که شما در کار خود حرفه ای هستید. شما باید دانش و اطلاعات خود را در حوزه تخصصی خود بالا ببرید. حتما در مورد محصولات رقبای خود هم جستجو کنید و در مورد آن ها اطلاعاتی بدست بیاورید. در برخی موارد ممکن است لازم باشد در مورد مزیت رقابتی خود به مشتری توضیح بدهید.

حرفه ای بودن مهم ترین تکنیک فروش است که هر فروشنده ای باید آن را یاد بگیرد. هر روز زمانی را به یادگیری اختصاص دهید شما باید چند قدم از مشتری خود جلوتر باشید تا بتوانید او را متقاعد کنید.  مشتریان زمانی که اقدام به خرید محصول می کنند در اغلب موارد در مورد آن تحقیق و بررسی می کنند. بنابراین شما باید اطلاعاتی را در اختیار او قرار دهید که جدید باشد. از طرف دیگر باید بتوانید به تمام سوال های مشتریان خود پاسخ دهید. هرگز فراموش نکنید اگر شما پاسخ مشتری خود را ندهید او پاسخ را در جای دیگری خواهد یافت و چه بسا آن مشتری را برای همیشه از دست بدهید.

 

جمع بندی

در این مقاله به هفت تکنیک فروش که منجر به جلب اعتماد مشتری می شود پرداختیم. شما می توانید با بکارگیری این راه کارها در مدت زمان کوتاهی شاهد افزایش مشتری باشید. شما برای اعتماد سازی مشتریان از چه روش هایی استفاده میکنید؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.